Trumpas tekstas:
Atvažiavome, pravarėme, pavarėme, laimėjome…
Ilgas tekstas:
Persėdus nuo motociklo, šturmanauti į bagį kilo dvejopi jausmai. Tai ir pilnos situacijos kontrolės nebuvimas ir supratimas, kad tu esi komandos dalis ir nuo tavęs priklauso nemaža dalis rezultato. Kas svarbiausia, tai tiek gero, tiek ir blogo rezultato dalis. Tik dažniausiai visuose raliuose laimi vairuotojas, o pralaimi šturmanas. Tai reiškia, kad tavo nepriekaištingai atliktas darbas nėra matomas, yra matomos tik klaidos. Vairuotojo klaidos dažniausiai kainuoja sekundes, šturmano klaidos kainuoja minutes ar net valandas. Na su sąlyga, kad tai ne griovys. Dar yra ir trečias, taip pat nematomas šios kovos karys, tai mechanikai. Ralyje nutikus gedimui svarbiausia pasiekti servisą ir ten laukiančius mechanikus. Nėra tokių gedimų, kurių nesutvarkytų mechanikas. Yra tik laikas, pinigai ir reglamentas pagal kurį galima arba negalima atlikti tam tikrus darbus.
Per pastaruosius dvejus metus aš ir Dalius Olechnavičius du kartus tapome Lietuvos baja čempionais. Fenix ralyje Tunise lipome ant podiumo trečioje vietoje. Ir tai buvo paskutinis didesnis laimėjimas tarptautinėse varžybose. Breslau ralyje pernai nors buvome trečioje vietoje, teko pasitraukti iš varžybų atsitrenkus į medį, šiais metais neišvykome į Fenix ralį dėl prasidėjusio karo Ukrainoje ir Daliaus priimto sprendimo šiais metais nedalyvauti jokiose varžybose.
Be didelių svarstymų šių metų pavasarį sėdau šturmanauti pas Tomą Zalecką. Greitą vairuotoją, kuriam vis nepavykdavo pasiekti pirmų vietų, dėl įvairiausių priežasčių. Pirmas Lietuvos čempionato etapas ir pirmos mūsų varžybos kartu galėjo baigtis podiumu, bet dėl organizatorių įrangos „gedimo“ ar darbo klaidos mums paskyrė baudą, kuriai užginčyti mums nepakako turimų įrodymų ir elementarios logikos. Breslau ralis, važiuojame trečioje vietoje, patiriame gedimą dėl kurio prarandame 2 valandas ir nusiritame į rikiuotės vidurį. Kyla įvairiausių minčių. Nuo ką mes darome ne taip iki gal laikas į bažnyčią . Ilgiausias Lietuvos čempionato etapas ir užimta trečia vieta šiek tiek pasklaido abejones. Padarėme vieną strateginę klaidą. Galėjome lipti ir ant aukščiausio apdovanojimų laiptelio, bet supratimas, kad mes galime vis tik džiūgina. Sunkiai startuojame trečiame čempionato etape. Darau navigacinę klaidą, toliau kapstomės į paviršių, kol galutinai mūsų viltis lipti ant podiumo sužlugdo plyšęs diržas.
Ir štai artėjame prie svarbiausio šio rudens įvykio, kuriam ir dedikuotas šis postas.
Balkan offroad rally. Paskutinį kartą vyko 2018 metais Bulgarijoje. Tą kartą motociklų įskaitoje likau trečias. Pirmas Arūnas Gelažninkas, antras portugalijos lenktyninkas. Šį kartą veiksmas keliasi į Rumuniją. Atsakomybė ir lūkesčiai tikrai dideli. Ir nors Tomas sako, kad važiuojame gerai praleisti laiką, jaučiu, kad geras laiko praleidimas lygu auksčiausios ralio vietos. Viso startuoja virš šimto dalyvių. Vien mūsų SSV klasėje 43.
Startas Sigišoara mieste. Miestas įtrauktas į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą. Gražios ir apylinkės. Prologas labai įdomus ralio metas. Daugelis nenori spausti pilnai akseleratoriaus tam, kad pirmą dieną nestartuoti pirmam. Prologas yra trumpas ir čia net finišavęs paskutiniu dažniausiai neprarandi daug laiko, bet startuodamas pirmu, pirmajame greičio ruože gali prarasti tikrai daug. Bet žinoma paskutiniu finišuoti taip pat niekas nenori, todėl, kad tuomet teks lenkti daug lėtesnių varžovų. Šioje „loterijoje“ mums pavyksta laimėti labai gerą 6 vietą. Nepadarius reikšmingų navigacinių klaidų pirmąją dieną mes finišuojame pirmi ir gauname pirmąjį „DAY WINNER“ medalį. Tokius mes turėtume turėti tris, už pirmas tris dienas. Tiesa už antrą dieną mūsų medalius nukniso lenkai. Jie gavo 4 minutes baudos už greičio viršijimą kaime, kuriame buvo greičio ribojimo zona, bet organizatoriai tos baudos nepridėjo prie galutinio rezultato ir tam metai, kai buvo dalinami dienos laimėtojų medaliai, jie atiteko lenkams. Ir nors kitą dieną rezultatus pakoregavo, medaliai taip ir liko lenkų rankose. Visos dienos labai šlapios ir purvinos. Ypač važiuojant pirmiems balos dar neištaškytos ir labai stabdo. Bet visa tai niekai prieš tai kas mūsų laukė ketvirtą dieną. Per pirmas tris dienas, važiuojant ir nedarant nei navigacinių nei važiaviminių klaidų mums pavyko susikaupti virš keturiasdešimties minučių prieš antroje vietoje likusius lenkus. Tikrai mums nebuvo prasmės lėkti ir rizikuoti, tad važiavome saugiau, bet ketvirtos dienos trasa driekėsi nors ir gražiais, bet labai pavojingais, akmenuotais ir stačiais kalnų keliais. Po prakirsto rato teko saugotis dar labiau ir vis tik finišą pasiekėme turėdami tik vieną sveiką pusašį ir tik su varomais galiniais ratais. Viso šią dieną praradome apie 25 minutes. Lenkai priartėjo, bet prieš paskutinės dienos startą mes dar turime 19 minučių persvarą. Lėkti tikrai nėra kur, reikia važiuoti saugiai. Pirmame greičio ruože lenkai atlošia 3 minutes. Tempas tinkamas, vis dar turime 16 minučių ir jiems važiuojant tokiu tempu mūsų niekaip nepavyti. Antras greičio ruožas, startuojame antri ir … finišo arką pravažiuojame pirmi. Lenkai daro navigacinę klaidą ir užuot atlošę, pralošia dar 6 minutes. Paskutinę dieną liekame ketvirti, tačiau to su kaupu pakanka išsaugoti pirmąją vietą bendroje įskaitoje. Antroje vietoje likusius lenkus lenkiame beveik 25 minutėmis. Ir nors šio ralio organizatoriai neišskiria bendros įskaitos. Joje mes taip pat pirmi tar visų ralio dalyvių. Ir tik trijų taškų pritruko, kad bendroje viso sezono RBI įskaitoje, nors ir nefinišavę Breslau ralio, laimėtume pirmąją vietą.
Ačiū geriausiam vairuotojui Tomui Zaleckui, geriausiam mūsų komandos Metruna by Kuusamet group mechanikui Gediminui Revuckui. Konkurentams užėmusiems trečią vietą ralyje Andrius Dotas ir Tomas Mickevičius. Šeštoje vietoje likusiems Valdas Sadzevičius ir Andrius Daunoravičius. Antrą vietą keturračių įskaitoje užėmusiam Adomui Gančieriui, septiną Antanui Kanopkinui. Motociklų įskaitoje penktam Laurynui Avyžiui, septintam Andriui Greičiūnui, tryliktam Ryčiui Račiunui, visiems jų mechanikams ir visai palaikymo komandai. Ačiū jums visiems už palaikymą, gerus žodžius, laiką kartu. Susitiksime greitu laiku.